.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روز خوب برای خبرنگاران
محمد جونیان

 همه ساله که مرداد فرا می رسد بوی روز خبرنگار می دهد. نه من بلکه همه ی همکاران من در مطبوعات و رسانه ها چشم انتظار هفدهم مرداد هستند

همه ساله که مرداد فرا می رسد بوی روز خبرنگار می دهد. نه من بلکه همه ی همکاران من در مطبوعات و رسانه ها چشم انتظار هفدهم مرداد هستند تا یکبار دیگر دور هم جمع شده و از همدیگر یادی کنند. اجازه می خواهم مطلبی در رابطه با روز خبرنگار و وظیفه یک خبرنگار عرض کنم که امیدوارم در حد و خودم توانسته باشم.
هفدهم مرداد ماه هر سال ياد آور اراده محكم و استوار و عمل مجاهدانه انساني است كه براي بازگويي حقيقت جان خود را فدا کرد.
الحق که اين روز نماد اراده انسان هايي است كه با الهام از پيام رسان كربلا امام حسین(ع) رسالت خطير و واقعيت هاي صحنه مبارزه حق و باطل را بر عهده گرفته، پرده ظلم و اختناق را دريده و همچون مشعلي فروزان با نورافشاني جامعه را به سوي حقيقت سوق مي دهند.
در وادي خبرنگاري چه با شكوه است جانبازي مجاهداني كه براي ثبت صحيح تاريخ از خون خود مايه مي گذارند و در آسمان بلند ايثار و شهادت نام خويش را بلند آوازه و جاودان مي سازند. درود و سلام خداوند متعال به روان پاك و منزه همه ی این عزیزان.
و اما کمی هم در خصوص وظایف خبرنگاران:
در آئین روزنامه نگاران متعهد، صداقت، صراحت، شجاعت در بیان و رعایت امانت از اصول اجتناب ناپذیر این صنعت به شمار می آید و اطلاع رسانی دقیق و به موقع یکی از وظایف خبرنگاران است تا ضمن ارتباط با مسئولین و دستگاههای اجرائی مسائل مطرح در سیاستگذاری ها و طرح های مختلف را به آگاهی مردم و جامعه رسانیده تا از حقوق تک تک افراد جامعه دفاع کرده و تلاش و فعالیت های دستگاههای اجرائی و نهادها را در معرض قضاوت عموم قرار دهند.
خبرنگاران افزون بر این که می توانند با ارسال به موقع اخبار و گزارش ها مردم و مسئولین را از وقایع جاری مطلع سازند به همان میزان می توانند با استفاده از شگردهای فنی و هنری خود حساسیت های فراوانی را ایجاد کنند که حتی از کنترل افراد و متولیان نیز خارج شود، لذا این صداقت و تعهد خبرنگار است که واقعیت را آن چنان که هست بنمایاند و از افراط و تفریط که می تواند منجر به جنجال و یا بی اعتنایی شود بپرهیزد.
و اما حرف آخر چند سالی است خانه مطبوعات مازندران در این روز مراسمی می گیرند و خبرنگاران سراسر استان را دور هم جمع می کنن، سخنرانی پشت سخنرانی و سپس پذیرائی و هدیه و... بنده اعتقاد دارم اصلا نیاز نیست که فلان مسئول استانی یا شهرستانی در این مراسم سخنرانی داشته باشند. چرا که این عزیزان در طول سال آنچه را که در دل دارند توسط همین خبرنگاران به اطلاع مردم و جامعه می رسانند، چقدر خوب است این وقت ها را در اختیار خبرنگاران گذاشته تا آنان بتوانند یکی روز هم شده حرف دلشان را با مسئولین و مقامات در میان گذاشته و مسئولین امر هم از مسائل و مشکلات این قشر اطلاع و آگاهی کامل را پیدا کنند.
در پایان صمیمانه این روز را به همه همکاران عزیزم تبریک گفته و درود می فرستم به روح پاک شهیدان اهل قلم به ویژه پیش کسوتان مطبوعات استان مازندران مرحوم حاج سید تقی رسولی، قدرت الله مکرمی، حبیب زاده، طبرسی پور و... و از همه ی دست اندرکارن بخصوص اعضای خانه مطبوعات مازندران هم تشکر می کنم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.